lördag 24 mars 2012

Att få träffa Per Holknekt


Per talade väldigt känslosamt till oss. Han tog upp om hur saker gått över styr, historia men framför allt om viljan att se det som inte blivit bra och försöka göra om göra rätt och tänka framåt. Både hans personliga och mänskliga berättelse och de jätte entusiastiska nya chefernas energi gav mig stor framtidstro! Personligen hade jag en tro att Odd Molly för mig och kanske för alla höll på att gå förlorat att min garderob skulle bli en historisk samling av Living Tenfold kappor, Vive la Differense koftor, Burn Baby Burn anglais och Flow Feather spetsar. Nu tror jag att det kommer mera!


Per du pratade mycket om att hitta tillbaka till själen eller kärnan eller hur det nu var... Låt fotografierna i hallen bli er ledstjärna! Glada vanliga (men snygga) tjejer på landet eller i stan kvittar, det är för dessa Odd Mollys kläder passar bäst inte för catwalk gång i stilett klack och hård make! Försök inte bli någon annan Odd Molly - Du är bäst precis som du är! Låt kläderna ha kvar detaljer, färger och känslan av odd!  Lyft blicken vidare än modebranchen törs göra, våga vara UNIKA! Våga satsa på att göra vackra kläder och skapa egna trender istället för att försöka bli någon annan. - Men det är förstås min egen åsikt...









PS Ta vara på ert jubileumsår och låt inte andra kasta smolk i glädjebägaren. Visst ska man ta vara på kritik och göra bättre men sålla bort avundsjukan först!

10 kommentarer:

  1. Vilka FINA bilder du tagit.....detta o föregående inlägg.
    Jag känner också så.....behåll det som är känslan av ODD, se bara på gårdagen så olika vi är men ändå förenade!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet, precis vad jag försökt framföra ett par gånger nu. Odd Molly är en tjej som struntar i Modevärlden utanför, det är en stark och udda tjej som vågar gå sin egen väg.
    Det var roligt att träffa dig IRL.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Himla bra skrivet. Visst var det superhärligt med all optimism? Det kommer att bli så bra tror jag.
    Många kramar och ha en skön söndag

    SvaraRadera
  4. Och...jag glömde ju. :-D Det var jätteroligt och spännande att träffa dig live!
    <3

    SvaraRadera
  5. Ja så rätt, jag blev också väldigt rörd av Per och kände att jag var tvungen att skriva ett inlägg om talet igår. Jag missade tyvärr att hälsa på dig på träffen, får bli en annan gång :)

    SvaraRadera
  6. Åh, så smukt det er skrevet. Jeg er så ked af jeg ikke kunne være der.
    Håber det er ok jeg linker til dit indlæg på min blog? Ellers må du sige til og jeg fjerner det fluks! :)
    Rigtig god forårssøndag.

    Knus
    Annette

    SvaraRadera
  7. Bra skrivet!

    Det är ju den där "gamla" känslan man vill åt igen. Det var kul att ses.

    kram

    SvaraRadera
  8. Jättebra skrivet och fina foton som vanligt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Lite trött - kul att se dig så klart!

    SvaraRadera
  10. Håller med om varje ord du skrivit. Fina bilder bjuder du på också :-)

    KRAM

    SvaraRadera